fredag 4 november 2011

Sydney biatches !

Forlat alla for att bloggen legat nere ett tag men jag har faktiskt ursakter for allt.
dels att jag varit for bakfull for att ens orka starta datorn och dels att vi varit pa resande fot ganska mycket pa sistone. Sa det ar inget ni dar hemma gjort, det ar bara mitt fel !
Nog med ursakter, vad hander just nu i Australien?
i Tisdags kvall tog vi nattbussen ifran Melbourne till storstaden Sydney med sikte pa Coogee Beach.
Coogee beach ar en ratt soft strand cirka 1 timmes gang fran den beromda Bondi Beach som sakert dem flesta sett i Tv serien (Bondi beach pa kanal5).
   Varat hostel ar faktiskt ratt soft forutom koket som ar totalt vardelost...Vi bor i ett 12 manna rum men just nu ar det bara vi 3 +2 engelsman. Dom gor inte sa mycket vasen om sig pga X antal Joints dom rullar och roker varje dag. (Och mamma, var lugn ! Vi ar fina pojkar).   Nog pratat om Hostelet och alla parokta manniskor, vad har hant sedan bloggen uppdaterats mer specifikt?
   Vi traffade dessa tva goa australiensiska tjejer vid namn Lora och Breann. jatte trevliga tjejer som vi senare i varan vistelse gick pa maskerad med ! Fett nice kvall.
Pa vag hem mot alskade St.Kilda gick jag och at en cheeseburgare som ar sadar extra god efter sankt nagra jagerbombs horde jag nagot vasen som lat bekant.
  Och tro fan det ! 2 svenska tjejer i sina basta ar (som oss) gick hem mot sitt hostel, Ocksa efter maskerad.
dar stod vi utanfor federation square och skrattade och skojjade och bestammde att vi skulle ses och dra och dricka kaffe dagen darpa.
 sagt och gjort, kaffet gick i och dar satt vi 5 svenskar i Australien och hade en fett nice bakisdag ( iallafall i mitt tycke)
 Nagra timmar senare vi sagt adjo sa satte vi oss pa sydney bussen som jag tidigare namnt och var framme dryga 7 pa morgonen !
   I sydney har vi hunnit med att kolla lagenhet, kaka kottbullar och potatismos pa IKEA, solat pa Bondi beach.
 Just nu vantar vi val mest in Martin som anlander till oss pa tisdag och tills dess ska jag jobba pa min solbranna.

Hoppas alla ni dar hemma mar bra och jag saknar er faktiskt lite =)
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar